לוגו
תמונה של אישה
אתר המומחים של ישראל
button
button
button
button
button
button
button
button
דוא"ל:
סיסמה:
זכור אותי
הירשם לאתר כ מומחה-עסק / חבר-גולש
עברנו לאסקימו מומחים בוידאו-צ'ט - אתם מוזמנים להצטרף אלינו askimo.co.il

%>
בריאות ורפואה
בריאות האישה
בריאות הגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות וכירורגיה
בריאות ורפואה - כללי
בריאות עור ואסתטיקה
דת ויהדות
הבית והגינה
הנדסה ותכנון
חוק ומשפט
חינוך והוראה
כלכלה ועסקים
מדעי החברה
מדעי הטבע והסביבה
מדעי הרוח
מודעות ורוחניות
מחשבים ואינטרנט
מידענות ויעוץ
ממשל ובטחון
משפחה והורות
סטודנטים ואקדמייה
פנאי ותרבות
פסיכולוגיה ותרפיה
רכב ותחבורה
רפואה ובריאות
רפואה משלימה
שיווק ופיתוח עסקי
שפות ועריכה
תיכון ובגרויות
בבילון

רוצה להתייעץ עם מומחים בוידאו? לחץ כאן

שאלות ותשובות - למידה מרחוק
 

מומחי KOL בתחום חינוך והוראה >> למידה מרחוק :
מר אמיר בן דב, מר איתן אלירם, מר אלעד ק, דר' יוסי אברמוביץ'', גב' מריה גוטמן, מר עמנואל זילברמן, גב' שולמית לנגרמן, מר רן שגיב, מר אבי שורץ

פנה לעסק / מומחה בלמידה מרחוק

חינוך והוראה >> למידה מרחוק

לטביה

אני למדתי במסגרת לטביה בארץ לתואר שני, וני מחפשת את מרכז הידע שלהם בארץ בכדי לבדוק את רימוי התיק האישי שלי מאז שלמדתי

[31359]     שלח לחבר:     הדפס:     לתגובות הגולשים: 1

מהם היתרונות והחסרונות של

מהם היתרונות והחסרונות של למידה מרחוק?

יש ללמידה מרחוק יתרונות דידקטיים-חינוכיים: למידה בכל זמן ובכל מקום, למידה מותאמת יותר לקצב כל תלמיד, חומר הלימוד נשאר נגיש, ויכולת שילוב של טכנולוגיות חדשות ומרצם חדשים.
יש גם יתרונות חברתיים, בינהם: אפשרות לשוויון הזדמנויות בהשכלה, ואפשרות להגדלת היצע הלימודים.

התשובות הנ"ל מפורטות באתר הסדנא ללמידה מרחוק (של אוניברסיטאות בר-אילן ותל-אביב)

רוני גלבפיש, netמגזין [מתוך YNET]: "לימוד מרחוק בישראל: תמונת מצב"

מאמר מאת ג''יי הורוויץ:
"האינטרנט בחינוך - חלום שלא מתגשם?". מתוך אתר משרד החינוך - האגף לחינוך יסודי

התשובה ניתנה על ידי אורן מאורר מצוות מידעני KOL

לפני שאגע ביתרונות ובחסרונות אומר שלמיטב ידיעתי מחקרים אקדמאים לא הראו שאיכות הלמידה במערכות המבוסות על למידה מרחוק נמוכה מזו שמושגת בלמידה פנים אל פנים. מנסיוני האישי אני יכול להעיד שאירגונים משיגים רמות גבוהות מאד של הצלחה בתהליכי הדרכה המבוסים על כלי למידה מרחוק.


יתרונות:

לוגיסטיקה - ניתן לקיים את השיעור מכל מקום ולחסוך עלויות (בעיקר נכון למקרים שציבור הלומדים מפוזר). בכל מקרה יש חיסכון בזמן כיוון שנדרש רק זמן נטו של השיעור. יש כאן חסכון בכסף, זמן ולעיתים זו הדרך היחידה לקיים את תהליך הלמידה.

מועד גמיש - כאשר הלמידה מתבצעת בצורה לא סינכרונית כל אחד יכול ללמוד בזמן שנוח לו.

תשתית ממוחשבת - בדרך כלל המעטפת בה מתקיי התהליך מספקת כלים כמו פורומים, לוחות מודעות וכו שמצד אחד משמרים את הידע הקולקטיבי הנצבר ומצד שני מאפשרים נגישות קלה אליו. דוגמא, אם בלמידה קלאסית תלמיד שואל שאלה לאחר השיעור בד"כ רק הוא יזכה לשמוע את התשובה. בלמידה מרחוק סביר להניח שהמשיב ישתמש בכלי שיאפשר לכל התלמידים נגישות לתשובה.

חסרונות:

עלות ראשונית ביחס לקיים - יש עלות ראשונית לא מבוטלת בהטמעת מערכת למידה מרחוק באירגון. יש צורך בתשתית מיחשובית ובהכשרת כח האדם. כאשר מקילים ראש בתהליך הוא הוא יכשל. מצד שני לרוב הארגונים יש תשתית קימת לצרכי הדרכה (למשל למערכת החינוך יש הרבה מאד בתי ספר).

הרגלים - אנשים הם חיות חברתיות ורובנו עדין ל הסכננו להפוך את התווך האינטרנטי למרחב המייה שלנו. זה יותר ץחןשה שהתהליך נחות לעומת למידה פנים אל פנים.

תשתיות לא מספקות - אם הכלים נחותים ואינם מתאימים לצרכי התהליך הרמת ההדרכה תפגע.


התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר רן שגיב

[14250]     שלח לחבר:     הדפס:     לתגובות הגולשים: 1

אהלן. אני מרינה, תלמידת

אהלן. אני מרינה, תלמידת כיתה י'.
בכיתתי הועלתה השאלה "מהו צנטרוסום (מרכיב הגרעין) ומהו תפקידו?" בשיעור ביולוגיה. לשאלה זאת לא מצאתי תשובה גם עם תום השיעור. התוכלו לעזור לי?

למרינה שלום רב:
תודה לך על פניתך אלינו.
"מהו צנטרוסום (מרכיב הגרעין) ומהו תפקידו?"
הצנטרוזום(לועזית: centrosome ) הוא אזור ציטופלסמטי בקרבת הגרעין, ומורכב משני צנטריולים. הצנטרוזום הוא מקום הארגון של המיקרוטובולי, סיבים חלבוניים המהווים חלק משלד התא. יש לצנטרוזום תפקיד חשוב בחלוקת התא, בכל מה שקשור לחלוקה שווה של הכרומוזומים לתאי הבת. הארגון של המיקרוטובולי הוא דינמי- הם נקשרים לצנטרומר (איזור בכרומוזום), וכאשר הם מתקצרים הם מושכים פיזית את הכרומוזומים ההומולוגים לקטבים שונים בזמן חלוקת התא(מיטוזה). וגם מושכים את הכרומטידות לקטבים שונים בחלוקת הפחתה (מיוזה).
מצורף קישור באנגלית.

זו תשובתה של מיכל רסיס,מצוות קול.

שנה טובה,
מריאנה גרינבלט
צוות קול

The Centrosome and the Centrioles

התשובה ניתנה על ידי מריאנה גרינבלט מצוות מידעני KOL

[13580]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

מהי לומדה?

מהי לומדה?

לומדה היא תוכנה המאפשרת למידה של נושא כל שהוא. הלומדות מבוססות על מבחר כלים. בעבר היו הלומדות תוכניות מחשב עצמאיות שהותקנו והורצו על מחשב אישי (בדרך כלל). כיום הלומדות בגלגולן הזה הולכות ונעלמות ודור חדש של לומדות המבוססות על כלי אינטרט שונים מופיע. בגלגול הנוכחי המשתמש אינו נדרש להתקנה של תוכנית מחשב עבור כל לומדה, והוא יכול להשתמש בדפדפן כדי למשוך את חומר הלימוד, בצורה אינטרקטיבית, מאתר אינטרנט.

לכל לומדה יש תסריט מסויים המעביר את התלמיד במסלול שתוכנן מראש, מציגה את חומר הלימוד באמצעים טקסטואלים, ויזואלים וקוליים.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר רן שגיב

[12095]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

בזמן האחרון אני שומע

בזמן האחרון אני שומע הרבה על למידה מרחוק ו- eLearning. למה הכוונה והאם יש הבדל ביניהם?

המושג למידה מרחוק משמש לתיאור של תהליך למידה שבו התלמיד אינו נמצא באותו מקום שבו נמצא המורה. למעשה אין מדובר במושג חדש כלל ועיקר. קורסי למידה בהתכתבות קיימים כבר עשרות שנים, חלקם אפילו במוסדות לימוד אוניברסיטאים. בדרך כלל, תהליך הלמידה משלב למידה מרחוק עם מפגשים פיזיים, אך במקרים רבים לא מתקיימים מפגשים כאלו כלל בין המורה לתלמיד(ים). בשנים האחרונות, הופיעו בשוק טכנולוגיות חדשות לצרכי למידה מרחוק. חלקן צורפו ככלים למערכי למידה שהיו קיימים לפני הופעתם וחלקם איפשרו גיבוש של מודלים חדשים.

הפירוש המקובל למונח השני הוא Electronic Learning, הווה אומר למידה באמצעים אלקטרוניים. גישה מצמצמת יותר משתמשת במונח רק ללמידה באמצעות האינטרנט, אבל הפירוש הראשון מדוייק יותר. כמו למידה מרחוק, גם ה- eLearning נמצאת איתנו כבר שנים רבות, אם כי לא נעשה שימוש במונח זה אלא במונח CBT
(Computer Base Training) שמשמעו למידה באמצעות מחשב. המונח eLearning החל לשמש במחצית השניה של שנות התשעים עם פריצת האינטרנט. תהליכי eLearning עושים שימוש במגוון כלים המבוססים כיום בעיקר על שימוש במחשב וגלישה באינטרנט.

השינוי העיקרי שהאינטרנט הכניס לעולם ה- eLearning הוא מעבר מתהליכי למידה בעזרת מחשב הממוקם בחדר מחשב או בבית, תוך עבודה עצמית על לומדה, לתהליכים שנעשים ברובם מרחוק ומבוססים על שימוש באינטרנט. תהליכים אלו מאפשרים מפגשים וירטואלים בין התלמיד למורה ובינו לבין תלמידים אחרים. העברת החומרים והמפגשים מבוססים על מגוון כלים כדוא"ל, פורומים, צאט, קול ווידאו, חדרי מפגש ודומיהם.

התשובה ניתנה על ידי מומחה KOL מר רן שגיב

[12094]     שלח לחבר:     הדפס: הוסף תגובה:

[1]
***
אינדקס מומחים רואה חשבון בוידיאו צ'אט מאמן אישי און ליין מומחים לאסטרולוגיה מומחה לנומורולגיה
קוראת הקלפים און ליין רופאים מומחים בוידיאו צ'אט אורטופד מומחה און ליין נוירולוג בוידיאו צ'אט יעוץ עורך דין ברשת
אתרים משלימים - תקשור נומרולוגיה קלפים - קישורים שימושיים - ספרים ברשת - שותפים - נמורולוגיה - תיכון ובגרויות - תקשור - מומחים - משה שרון | לימודי קבלה